1. Informacje o administratorze danych osobowych użytkowników strony www.olawska9notariusz.pl

 

Współadministratorami danych osobowych użytkowników strony internetowej dostępnej pod adresem  www.olawska9notariusz.pl (dalej: zwanej „Serwisem”) (zwanymi dalej „Użytkownikami”) tj. podmiotami decydującymi o celach i sposobach przetwarzania ich danych osobowych są Aleksandra Kanas i Małgorzata Gieniec-Mordak, prowadzące działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod nazwą: Kancelaria Notarialna Aleksandra Kanas Małgorzata Gieniec-Mordak s.c. z siedzibą przy ul. Oławskiej 9, 50 – 123 Wrocław, NIP: 8971810237, adres e-mail: notariusz@netesa.com, numer telefonu: +48 71 781 00 55 (zwane dalej łącznie „Administratorem”).

 

Za Użytkownika uważana jest każda osoba fizyczna korzystająca ze strony.

 

  1. Środki bezpieczeństwa stosowane przez Administratora

 

Administrator wdrożył procedury wewnętrzne zgodne z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”), które zapewniają skuteczną ochronę danych osobowych Użytkowników. Niniejsza polityka prywatności zawiera postanowienia będące przejawem realizacji przez Administratora obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO.

Administrator zapewnia przy tym, iż wdrożył odpowiednie środki mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych Użytkownika. Bezpieczne korzystanie z Serwisu zapewniają stosowane systemy oraz procedury chroniące przed dostępem oraz ujawnieniem danych osobom niepożądanym. Ponadto stosowane przez Administratora systemy oraz procesy są regularnie monitorowane w celu wykrycia ewentualnych zagrożeń. Pozyskane przez Administratora dane osobowe przechowywane są w systemach informatycznych, do których dostęp jest ściśle ograniczony.

 

  1. Cele przetwarzania danych osobowych Użytkowników i podstawa prawna przetwarzania.
  2. Formularz kontaktowy

 

Dane osobowe Użytkowników umieszczone w formularzu kontaktowym dostępnym w Serwisie w zakładce „Kontakt” przetwarzane są przez Administratora w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość Użytkownika lub podjęcie kontaktu przez Użytkownika, który udostępnił Administratorowi za pośrednictwem formularza swoje dane osobowe. Dane te obejmują: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz ewentualne inne dane Użytkownika jakie mogą zostać przez niego wskazane
w treści wiadomości, tj. dane niezbędne w celu identyfikacji Użytkownika i podjęcia z nim kontaktu
w związku z treścią wiadomości przesłanej za pośrednictwem formularza kontaktowego. W powyższym przypadku, podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest jego zgoda na przetwarzanie jego danych osobowych w celu podjęcia kontaktu z Administratorem, tj.
art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

 

Jeżeli komunikacja Użytkownika z Administratorem prowadzona będzie w celu zawarcia i realizacji ewentualnej umowy pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem oraz obsługi Użytkownika jako klienta przedsiębiorstwa Administratora, podstawą prawną przetwarzania danych Użytkownika będzie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

 

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych Użytkownika wskazanych w formularzu kontaktowym dokonywane będzie przez Administratora w celu prowadzenia rozliczeń finansowych z Użytkownikiem będącym klientem Administratora z tytułu realizacji ewentualnej umowy zawartej między stronami, a także ewentualnego ustalenia lub dochodzenia roszczeń od Użytkownika będącego klientem w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika będzie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

 

W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych Użytkownika odbywać się będzie w celu spełnienia obowiązków prawnych Administratora wobec organów podatkowych na podstawie odrębnych przepisów, podstawą prawną przetwarzania danych Użytkownika będzie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

 

  1. Możliwość przekazywania danych Użytkowników innym podmiotom

 

Administrator może przekazywać dane osobowe Użytkowników będących klientami Administratora organom publicznym (np. sądom i organom skarbowym) w zakresie realizacji obowiązków ciążących na Administratorze na mocy przepisów powszechnie obowiązujących, w tym ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie. Podmioty te nie są jednak uważane za odbiorców danych Użytkowników w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.

 

W pozostałym zakresie dane osobowe Użytkownika co do zasady nie będą przekazywane przez Administratora żadnym podmiotom trzecim. Jedynie w zakresie, w jakim okaże się to konieczne do należytego wykonywania przez Administratora usług i prowadzenia działalności w ramach kancelarii notarialnej, Administrator może powierzyć przetwarzanie danych osobowych Użytkownika podmiotom trzecim, przy czym Administrator gwarantuje, iż będą to wyłącznie podmioty dające gwarancję wysokiego stopnia ochrony danych osobowych, z którymi podpisane zostaną odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych Użytkownika. Przykładem sytuacji, w której konieczne będzie powierzenie przetwarzania danych osobowych Użytkownika zewnętrznemu odbiorcy, będzie powierzenie przetwarzania danych osobowych Użytkownika podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi księgowe, np. w przypadku konieczności zaksięgowania faktury VAT wystawionej Użytkownikowi.

 

Dane osobowe Użytkownika w żadnym wypadku nie będą przekazywane przez Administratora państwom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz organizacjom międzynarodowym.

 

  1. Okres przechowywania danych Użytkowników

 

Administrator każdorazowo będzie przechowywał dane osobowe Użytkowników nie dłużej niż jest to konieczne lub ustawowo dozwolone.

 

W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest wyrażona przez niego zgoda, dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody przez Użytkownika, jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat od ostatniego kontaktu Użytkownika z Administratorem.

 

W przypadku sporządzenia dokumentu obejmującego dokonane czynności notarialne, w których ujawnione zostały dane osobowe Użytkownika, dane będą przechowywane przez Administratora przez okres 10 lat od dnia sporządzenia ww. dokumentu lub do chwili zaprzestania prowadzenia działalności kancelarii. Po upływie tego okresu dokumenty te zostaną przekazane przez Administratora na przechowanie do archiwum ksiąg wieczystych właściwego sądu rejonowego zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie.

 

W przypadku wystawienia Użytkownikowi dokumentu księgowego (np. faktury VAT), dane osobowe Użytkownika wskazane w fakturze VAT przechowywane będą przez okres wymagany dla przechowywania dokumentów podatkowych wynoszący co do zasady 5 lat od daty płatności podatku, przy czym koniec tego terminu przypada na ostatni dzień ostatniego roku kalendarzowego.

 

W przypadku konieczności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przeciwko Użytkownikowi, Administrator może przechowywać dane do prawomocnego zakończenia postępowania w przedmiocie dochodzenia lub obrony roszczeń przeciwko Użytkownikowi oraz do ewentualnego wyegzekwowania zapadłego rozstrzygnięcia.

 

  1. Prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem ich danych osobowych

 

  1. Prawo do cofnięcia zgody

Użytkownicy mają prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie ich danych osobowych odbywa się na jej podstawie. Cofnięcia zgody na przetwarzanie danych można dokonać poprzez przesłanie Administratorowi oświadczenia oznajmującego taką wolę np. w formie wiadomości e-mail. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu otrzymania powyższego oświadczenia przez Administratora. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych Użytkownika dokonanego przez Administratora przed jej cofnięciem.

Podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO

 

  1. Prawo żądania dostępu do danych

Użytkownicy mają prawo otrzymania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są ich dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, mają prawo do:

  1. uzyskania dostępu do swoich danych osobowych;
  2. uzyskania informacji o: celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Użytkowników lub o kryteriach ustalania tego okresu, prawach przysługujących Użytkownikom na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, źródle tych danych, zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz  zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Europejski Obszar Gospodarczy;
  3. uzyskania kopii swoich danych osobowych.

Podstawa prawna: art. 15 RODO

 

  1. Prawo do sprostowania danych

Użytkownicy mają prawo sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. Użytkownicy mogą tego dokonać poprzez złożenie wniosku o dokonanie sprostowania tych danych (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne).

Podstawa prawna: art. 16 RODO

 

  1. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)

Użytkownicy mają prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych dotyczących ich danych.

 

Użytkownicy mogą żądać usunięcia swoich danych osobowych, jeżeli:

  1. dane osobowe Użytkowników przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
  2. dane osobowe Użytkowników są przetwarzane niezgodnie z prawem;
  3. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, jeżeli jego podstawę stanowi uzasadniony interes prawny Administratora;
  4. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;
  5. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

 

Pomimo żądania usunięcia danych osobowych w związku z wniesieniem sprzeciwu, Administrator może nadal przetwarzać dane osobowe Użytkownika w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, a także w zakresie niezbędnym do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator.

Podstawa prawna: art. 17 RODO

 

  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych

Użytkownicy mają prawo do żądania ograniczenia przetwarzania ich danych osobowych w następujących przypadkach:

  1. gdy kwestionują prawidłowość swoich danych osobowych – na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
  2. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, lecz Użytkownik sprzeciwia się ich usunięciu, żądając w zamian ograniczenia przetwarzania;
  3. gdy dane osobowe Użytkownika przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub były wykorzystywane, ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  4. gdy Użytkownik wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy ochrona interesów, praw i wolności Użytkownika przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając jego dane osobowe.

Podstawa prawna: art. 18 RODO

 

  1. Prawo do przeniesienia danych innemu administratorowi

W przypadku gdy dane osobowe Użytkownika są przetwarzane przez Administratora na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika lub w celu zawarcia umowy z Użytkownikiem (art. 6 ust. 1 lit. a) i b) RODO), Użytkownik ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, o ile jest to technicznie możliwe. Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi.

Podstawa prawna: art. 20 RODO

 

  1. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania

Użytkownicy mają prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania ich danych osobowych, jeżeli jego podstawą jest uzasadniony interes prawny Administratora. Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny, a Administrator nie będzie posiadał innej uzasadnionej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych Użytkownika, jak również podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony swoich roszczeń, Administrator usunie dane osobowe Użytkownika wobec wykorzystania których Użytkownik wniósł sprzeciw.

Podstawa prawna: art. 21 RODO

 

  1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

W przypadku uznania przez Użytkownika, że prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Użytkownikowi na mocy RODO zostały naruszone, Użytkownika ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podstawa prawna: art. 77 RODO

 

Jeżeli w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień Użytkownik wystąpi do Administratora z żądaniem, to spełnienie lub odmowa spełnienia żądania nastąpi niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań Użytkownik nie będzie w stanie spełnić żądania Użytkownika w ciągu miesiąca, zostanie ono spełnione w ciągu kolejnych dwóch miesięcy po uprzednim poinformowaniu Użytkownika o konieczności przedłużenia tego terminu.

 

Nadto, Użytkownik ma prawo zgłaszania Administratorowi skarg, zapytań i wniosków dotyczących przetwarzania ich danych osobowych oraz realizacji przysługujących Użytkownikowi uprawnień.

Administrator informuje, że podanie danych osobowych przez Użytkownika jest każdorazowo dobrowolne, acz niezbędne do skontaktowania się z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego i ewentualnego zawarcia i realizacji umowy pomiędzy Użytkownikiem, a Administratorem oraz obsługi Użytkownika jako klienta Administratora. Konsekwencją niepodania danych przez Użytkownika będzie brak możliwości podjęcia kontaktu z Administratorem i ewentualnego zawarcia i realizacji umowy pomiędzy Użytkownikiem, a Administratorem oraz obsługi Użytkownika jako klienta Administratora.

 

Administrator informuje również, że dane osobowe Użytkownika nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

 

  1. Dane pobierane automatycznie po wejściu na stronę Serwisu (pliki cookies)

 

Administrator informuje, iż podczas korzystania z Serwisu w urządzeniu końcowym Użytkownika zapisywane są krótkie informacje tekstowe zwane „cookies”. Pliki „cookies” zawierają takie dane informatyczne jak: adres IP dotyczący Użytkownika, nazwa strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym Użytkownika, zapis parametrów i statystyki oraz unikalny numer. Pliki „cookies” są kierowane do serwera Serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane są w Serwisie w celu:

      1. utrzymania technicznej poprawności i ciągłości sesji pomiędzy serwerem Serwisu, a urządzeniem końcowym Użytkownika;
      2. optymalizacji korzystania przez Użytkownika ze stron internetowych Serwisu i dostosowania sposobu ich wyświetlania na urządzeniu końcowym Użytkownika;
      3. zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Serwisu;
      4. zbierania statystyk odwiedzin stron Serwisu wspierających ulepszanie ich struktury i zawartości;
      5. wyświetlania na urządzeniu końcowym Użytkownika treści reklamowych optymalnie dostosowanych do jego preferencji. W ramach Serwisu stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”. „Sesyjne” pliki „cookies” są plikami ulegającymi automatycznemu usunięciu z urządzenia końcowego Użytkownika Serwisu po jego wylogowaniu z Serwisu lub po opuszczeniu przez niego stron internetowych Serwisu lub po wyłączeniu przeglądarki internetowej. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. „Stałe” pliki „cookies” instalowane są w urządzeniu końcowym Użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Administrator informuje, że:
      • przeglądarki internetowe domyślnie akceptują instalowanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym Użytkownika. Każdy Użytkownik Serwisu może dokonać w dowolnym czasie zmiany ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przez niego przeglądarce internetowej w taki sposób, aby przeglądarka automatycznie blokowała obsługę plików „cookies” bądź informowała Użytkownika o ich każdorazowym zamieszczeniu w jego urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej stosowanej przez Użytkownika Serwisu.
      • ograniczenie stosowania plików „cookies” przez Użytkownika może ujemnie wpłynąć na poprawność i ciągłość świadczenia Usług w Serwisie. Pliki „cookies” zainstalowane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być wykorzystywane przez współpracujących z Administratorem reklamodawców lub partnerów biznesowych.
        Pliki „cookies” można uznać za dane osobowe jedynie w powiązaniu z innymi danymi identyfikującymi tożsamość, udostępnionymi Administratorowi przez Użytkownika w ramach korzystania z Serwisu.

 

Dostęp do plików „cookies” przetwarzanych przez serwer Serwisu posiada wyłącznie Administrator.

Jeśli Użytkownik nie zgadza się na zapisywanie i odbieranie informacji w plikach „cookies”, może zmienić zasady dotyczące plików „cookies” za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

 

  1. Zmiany Polityki prywatności

W razie konieczności uaktualnienia informacji zawartych w niniejszej Polityce prywatności lub konieczności zapewnienia jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa bądź warunkami technologicznymi funkcjonowania Serwisu, niniejsza Polityka prywatności może ulec zmianie. W przypadku zmiany treści Polityki prywatności, zmieniona zostanie data jej aktualizacji wskazana na końcu jej tekstu. O wszystkich zmianach Polityki prywatności Użytkownicy będą informowani na stronie internetowej Serwisu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.

 

  1. Kontakt z Administratorem

Kontakt z Administratorem możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: notariusz@netesa.com lub telefonicznie na numer +48 71 781 00 55.

Polityka prywatności

Powrót do strony głównej

Polityka Prywatności

www.olawska9notariusz.pl

Kontakt:

 

tel: +48 71 781 00 55

 

notariusz@netesa.com

kancelaria@olawska9notariusz.pl

 

 

Kancelaria Notarialna

Aleksandra Kanas

Małgorzata Gieniec-Mordak

Spółka Cywilna

 

NIP 897-181-02-37

Regon 361806539 

Informacje dodatkowe:

 

Kancelaria czynna

w dni powszednie 9.00-17.00

 

bezpłatne Wifi dla klientów

przyjmujemy  płatności kartą 

Proudly created with webwavecms.com

Adres:

 

ul. Oławska 9

50-123 Wrocław

 

budynek "Oławska Prestige" IV piętro